PPC reklama

PPC z anglického „pay per click“ = platba za kliknutí.

Pokud začnete cokoliv vyhledávat v internetových vyhledávačích jako jsou google.cz, seznam.cz, centrum.cz apod., ve výsledcích se vám na prvních místech zobrazí právě PPC reklama. Až pod nimi uvidíte nabídku z tzv. organického vyhledávání, která je výsledkem kvalitní SEO optimalizace. Rozdíl je v tom, že když se na váš web proklikne uživatel prostřednictvím PPC, tak za každý takový proklik zaplatíte. Pokud je PPC kampaň spravována správně, uvidí ji však uživatel vždy dříve a je tak větší šance, že ho právě vy dokážete zaujmout.

PPC kampaně se tak velmi často stávají tím nejefektivnějším způsobem internetové reklamy. Důvod je prostý – zobrazujete reklamu takovému uživateli, který ji sám od sebe cíleně hledá (bavíme se zde o textové reklamě ve vyhledávací síti). Méně bonitní klienti takovou reklamu využívají alespoň do doby, než se jim podaří protlačit se na první stránku v organickém vyhledávání, což obnáší z pravidla delší časový úsek a nemusí se to vždy povést. Pokud jsou PPC kampaně kvalitně spravované, stávají se neodmyslitelnou součástí internetového marketingu v celém průběhu trvání vašeho podnikání.

Ukázka ppc reklamy
PPC reklama pro vyhledávací dotaz "jak zvýšit návštěvnost webu"
Ukázka ppc reklamy
PPC reklama pro vyhledávací dotaz "marketingový specialista".

Jak přistupuji k PPC

Dva nejpoužívanější vyhledávače v ČR jsou google.cz(com) a seznam.cz, k nímž patří ppc systémy Adwords a Sklik. Ve většině případech spouštím kampaně v obou systémech a to z toho důvodu, že i když oba slouží ke stejnému účelu, nabízí i několik rozdílných možností, které se potom dají využít v systému druhém. Pro ještě lepší optimalizaci kampaní v Adwords tak využívám data z Skliku a opačně.

Klientovi vždy přednesu doporučený postup a předem ho upozorním na faktory, které mohou negativně výkon ppc reklam ovlivnit. Pokud totiž máte kvalitního ppc specialistu, který vám skvělý výkon reklamy až po proces nákupu doloží, můžete si být jisti, že problém je jinde.(článek do blogu) Klientovi v takovém případě doporučím, na čem je třeba zapracovat a s realizací pomohu. Mnohdy takto odhalíte skryté mouchy na vašem webu, které stojí uživateli v cestě za úspěšným nákupem.

 

Co vám mohu nabídnout aneb možnosti, které PPC reklama nabízí

  • Klasická textová reklama ve vyhladávání, o které byla řeč (uživatel napíše, co hledá a zobrazíte se mu vy)
  • Remarketing (retargeting) nebo dynamický remarketing – zpětně oslovujete uživatele, kteří už váš eshop navštívili
  • Google nákupy v Adwords a zboží.cz v Skliku – dá se řadit mezi zbožové srovnávače, ale jde o ppc
  • Bannerová i textová reklama do obsahové sítě – reklamní bannery, před kterými už se dnes neschováte
  • Videoreklama do obsahové sítě nebo například na Youtube
  • Propagace aplikace v obchodech Google Play a Apple App Store

Co byste měli o PPC vědět

Pokud uvažujete nad PPC reklamou, počítejte s tím, že začátek je náročnější. PPC specialista musí kampaně vytvořit, nastavit, prvních pár týdnů postupně optimalizovat jejich výkon, rozhodnout, na které produkty reklama smysl má a na které nikoliv atp. Na úvod je to tedy více práce. Jakmile si vše sedne, časová náročnost klesá. V průběhu času je samozřejmě důležité vše hlídat a včas reagovat. Dochází ke změnám nabídky z vaší strany, nejrůznější akce, sezonní vlivy a mnoho dalšího, co je třeba v kampaních aktualizovat.

Z těchto důvodů bývá zvykem, že se vytvoření kampaní a jejich postupná správa platí zvlášť. Ovšem vždy je to o vzájemné dohodě obou stran.

Kontakt

Mám zájem o PPC