Sociální sítě

Sociální sítě jsou pro určité druhy podnikání jako stvořené. Výhodou sociálních sítí oproti jiným kanálům je to, že jejich prostřednictvím snáze vyvoláváte emoce, podněcujete k interakci a to vše při cílení na vámi zvolenou skupinu uživatelů. Pomocí sociálních sítí udržujete se zákazníky kontakt, budujete brand, dozvídáte se důležité názory, které by se k vám jinak nedostaly, což vám pomáhá vyvíjet se správným směrem.

Facebook, Instagram, Messenger

Pro vaši propagaci využívám nejpoužívanější sociální sít u nás – Facebook a jemu přidružené sítě Instagram a Messenger.

Možnosti propagace na Facebooku

Facebook to samozřejmě zdaleka není jen psaní příspěvků, sbírání lajků a fanoušků. Pouhým psaním příspěvků ničeho nedosáhnete. Co by vás mělo zajímat je tzv. Facebook Business Manager, který vám odkrývá pokročilé možnosti. Můžete vybírat z několika typů reklamy podle toho, jaký má mít účel. Když ty možnosti zestručním, jsou to:

  • budování povědomí o značce
  • návštěva vašeho webu
  • nákup ve vašem e-shopu
  • generování potencionálních zákazníků
  • projevený zájem – za účelem vyplnění formuláře, zanechání emailu, který použijete pro svůj emailing apod.
  • zhlédnutí videa
  • instalace aplikace
  • a hlavně – i zde funguje dynamický remarketing – uživatelům se zobrazují produkty, které si u vás prohlíželi, ale ještě nenakoupili

Jak spravuji efektivní reklamní kampaň

Reklamu se snažím vždy perfektně zacílit – geograficky, demograficky a podle zájmů. Je možné zde zajít až do takového detailu, že zacílíte na konkrétní město, pohlaví, věk, jazyk, kterým mluví, vystudovanou školu, zda je fanouškem konkurence, jakých skupin je členem, zajímá se třeba o sport – konkrétně o posilování, zdravou výživu a fitness doplňky atd. K tomu se dají nastavit různé kombinace toho, zda již v minulosti o vás uživatel zájem projevil apod. Jednoduše jdu až tam, co mi Facebook dovolí. To píšu záměrně, protože ne vždy se povede zacílit až na takový detail, jaký si přejeme. Všechny moderní technologie se rychle vyvíjí. To platí i pro reklamní systémy klasických ppc kampaní, tak i pro Business Manager používaný pro FB reklamu. Bohužel, ne vždy je to vývoj správným směrem a co šlo na FB cílit dříve, dnes nejde, ale nepochybuji, že se to bude opět brzy měnit.

Přichází na řadu správné umístění reklamy – formát ( je jich momentálně i s videi až 12 ), rozpočet, forma zobrazování. Mohu vybrat zařízení, na kterých se chci zobrazit.

Potom následuje výběr správné komunikace. Tedy textové i obrazové sdělení. I pro to se dají dopředu učinit pomocné kroky, vyjít z určitých dat a nestřílet od boku, jen na základě vlastního dojmu.

Když reklama běží, je třeba ji průběžně sledovat a optimalizovat / přenastavit, když je potřeba.

Co dalšího vám mohu nabídnout

Kontakt

Mám zájem o reklamu na Facebooku

  • Nastavení tzv. Facebook Pixelu – zajistí to, že budete moci výkon svých reklam měřit. Uvidíte výsledky i v Google Analytics, což je poměrně důležité. Statistiky přímo z Facebooku jsou totiž oproti datům z Google Analytics značně odlišné a pro správnou interpretaci a vyhodnocení je potřeba umět číst data z obou zdrojů.
  • Poradím, jak by měla správně vaše stránka vypadat a jak by měla být spravována.
  • Získám pro vaši stránku označení jako „oficiální“, což s sebou nese určité výhody.