SEO optimalizace

Tento u nás rozšířený pojem vychází z anglického Search Engine Optimization, což znamená optimalizace pro vyhledatelnost webu nebo-li optimalizace pro internetové vyhledávače. Vyhledávači se potom rozumí například google.cz, seznam.cz, centrum.cz a podobně. Jedná se tedy o metodiku (techniku), jak tvořit a upravovat webové stránky, aby byly snadno dohledatelné. (zakomponovat on-page a off-page faktory)

Řekněme, že si chcete koupit nové tričko. Do vyhledávače tedy napíšete například výraz trička s límečkem. Ty weby, které se vám ve výsledcích zobrazí jako první (a není u nich uveden výraz „reklama“), jsou nejlépe optimalizované pro vyhledávače.

Proč investovat do SEO

Sami si na předchozím případu s tričky představte, na kolikátou stránku s výsledky se až podíváte. Ano, často to není ani ta druhá, natož třeba šestá, že? Většinou proklikáme 5 webů z první stránky a to nám k výběru stačí. Pokud tedy vlastníte eshop se zbožím či web, na kterém nabízíte své služby, mělo by být vaším cílem, zobrazit se na co možná nejlepších pozicích, aby si vás uživatel všiml a mohl u vás nakoupit. Pokud se vám to podaří, máte téměř vyhráno. Obrovskou výhodou těchto pozic totiž je, že pokud k vám touto cestou na web uživatel přijde, za jeho příchod nic neplatíte. Zároveň bývá takový uživatel i ten, který nejčastěji nakoupí.

SEO vs. PPC pozice

Důležité je zmínit, že na každé vyhledávací stránce se vám úplně nahoře zobrazí PPC reklama (poznáte ji jednoduše – výraz „reklama“ je tam uveden). Většinou jde o 1 – 3 první odkazy. Pod nimi často uvidíte i výsledky z google maps, či mapy.cz (dle toho, zda používáte google.cz nebo seznam.cz) a aby toho nebylo málo, tak když vyhledáváte nějaký produkt, zobrazí se nahoře ještě obrázky produktů z google nákupů nebo zboží.cz. Až potom následují první odkazy, které jsou zdarma – tedy zmíněné výsledky tzv. organického vyhledávání – odkazy, které jsou zde díky správné optimalizaci pro vyhledávače. Tak ještě jednou – má snaha o SEO optimalizaci webu smysl, když mě stejně předběhne PPC reklama? Ano, má.

Výhody a specifika pozic dosažených SEO optimalizací

Snem každého obchodníka je mít nulové náklady na přivedeného zákazníka. To je u zákazníků přivedených touto metodou dosaženo (pomineme-li náklady na práci, či naučení se toho, jak správně web tvořit, abychom těchto pozic dosáhli).

Ne každý totiž na PPC reklamu kliká. Je velké množství uživatelů, kteří mnohem raději kliknou na neplacený odkaz. Řekněme, že takové odkazy působí seriózněji, věrohodněji, relevantněji. Těch přívlastků, proč tomu tak je, si každý takový uživatel najde několik. A pokud dokážete svůj web dostat na první vyhledávací stránku organického vyhledávání, téměř určitě se stane zdrojem s největšími tržbami.

Specifikum organických pozic:

  • Na rozdíl od placených pozic trvá déle, než se podaří dosáhnout předních výsledků. Oproti tomu, když už na první místa dosáhnete, jen tak z nich nespadnete (pokud neprovedete nějakou zásadní chybu).
  • Popis webové stránky, který se zobrazí pod titulkem a odkazem může být mnohem delší, než popis u PPC reklamy.

Ideální varianta samozřejmě je být vidět všude. Když budete mít kvalitní PPC reklamu pro textové inzeráty i pro zbožové vyhledávače, budete vidět na mapách a budete i na prvních pozicích v organickém vyhledávání, tak voalá – jste vidět na první stránce hned 4x. A to už za to stojí, co říkáte?

Co vám mohu nabídnout

  • registrace webu do vyhledávačů
  • registrace a nastavení (implementace měřicích skriptů) analytických nástrojů nezbytných pro další práci – Google Analytics, Google Search Console a dalších, pokud se na nich domluvíme.
  • vytvoření profilů ve službách jakými jsou např. Google+, firmy.cz apod.
  • kompletní SEO analýzu současného stavu a návrh vylepšení nebo návrh, jak kompletně web z pohledu SEO spravovat, na jaká klíčová slova a prvky se zaměřit
  • návrh webové architektury. Každý web by měl mít správnou strukturu. Správně tvořené menu a jeho podkategorie. Vychází se nejen z toho, co prodáváte, ale také z toho, co hledá uživatel. Tyto dva aspekty je třeba skloubit. Teprve pak přijde kýžený efekt. Platí, jak pro začínající projekty, tak i pro ty, kteří se rozhodnou pro změnu/vylepšení již současného eshopu/webu.
  • naučím vás nebo sám zoptimalizuji on-page faktory na vašem webu.
  • naučím vás nebo sám zapracuji na off-page faktorech pro váš web.

Kontakt

Mám zájem o optimalizaci

Tipy na závěr

  • neupínejte se na bezplatné, veřejně dostupné, online SEO analyzátory. Zanalyzují vám web na základě nějakých obecných pravidel, ale ta pro váš konkrétní případ nemusí být směrodatná.
  • nevěřte nikomu, kdo vám bude slibovat první pozice. To jednoduše slíbit nejde. Jen to zavání tím, že toho bude chtít dosáhnout nějakou nekalou metodikou a po několika dnech, kdy se třeba na první pozici opravdu objevíte, spadnete, a budete mít velký problém se pak na první pozice vůbec někdy vrátit. Jsou agentury, které vám nabídnou například, že za 10 tis. Kč vás do 14ti dní dostanou na první pozice. Od nich raději rychle pryč.